.

Tuesday 12 February 2013

Society of Today

   

Visual Commercial Culture  AHMS 3255Y, Calgary Campus, Spring 2013 
Wed 6:00 pm, Room N637    INSTRUCTOR     Name: David Coman          Email address: david.coman@uleth.ca    mapping HOURS    By appointment     COURSE MATERIALS    Required Textbook: None. Readings from  in public available web resources will be assigned as  the course progresses.          PREREQUISITES/ CO?REQUISITES/EQUIVALENTS 
 

 

None.      COURSE DESCRIPTION     

Calendar  interpretation:  AHMS 3255Y  Visual Commercial Culture    Overview of Course Content, Focus and  entree:  This course is an investigation of the visual aspects of our  modern?day  commercialised  finishing. A  digress of diverse topics will be cover which will allow us to explore the  dynamic  birth that exists today between art and commerce. Theoretical strategies for interpreting and  arrest  contemporary  culture  will  be  integrated  with  particular  study  of  advertising,  graphic  physique,  commercial  architecture and product design. The examples discussed in class will be diverse  posters, logos, 
AHMS 3255Y   Spring 2013 

powder store ads, shopping malls, museums, web design, and so on. The intention is to gain as wide a perspective  as possible in order to gain the most insight on the broader issues introduced in the lectures and readings.

Ordercustompaper.com is a professional essay writing service at which you can buy essays on any topics and disciplines! All custom essays are written by professional writers!

   

COURSE LEARNING OBJECTIVES 
  ? ? ? ? ?

 

Development of visual literacy in the areas of design, art, architecture and advertising  To understand the origins of consumerism, as expressed through and through design   To understand the structures and syntax of commercial imagery and advertising critically  To assess the effectiveness of various strategies of visual persuasion through an historical lens  To develop a familiarity with a range of current trends in design, architecture and art, as they relate to  the culture of global commerce   

  METHOD OF ASSESSMENT   
ASSIGNMENT  mid(prenominal)?term test  Written Assignment  Final  test  Total    VALUE  30%  40%  30% ...If you need to get a full essay, order it on our website: Ordercustompaper.com



If you want to get a full essay, wisit our page: write my paper

No comments:

Post a Comment