Â
Visual Commercial Culture AHMS 3255Y, Calgary Campus, Spring 2013Â
Wed 6:00 pm, Room N637  INSTRUCTOR   Name: David Coman     Email address: david.coman@uleth.ca  mapping HOURS  By appointment   COURSE MATERIALS  Required Textbook: None. Readings from in public available web resources will be assigned as the course progresses.     PREREQUISITES/ CO?REQUISITES/EQUIVALENTSÂ
Â
Â
None.   COURSE DESCRIPTION  Â
Calendar interpretation:  AHMS 3255Y  Visual Commercial Culture  Overview of Course Content, Focus and entree:  This course is an investigation of the visual aspects of our modern?day commercialised finishing. A digress of diverse topics will be cover which will allow us to explore the dynamic birth that exists today between art and commerce. Theoretical strategies for interpreting and arrest contemporary culture will be integrated with particular study of advertising, graphic physique, commercial architecture and product design. The examples discussed in class will be diverse  posters, logos,Â
AHMS 3255Y  Spring 2013Â
powder store ads, shopping malls, museums, web design, and so on. The intention is to gain as wide a perspective as possible in order to gain the most insight on the broader issues introduced in the lectures and readings.
 Â
COURSEÂ LEARNINGÂ OBJECTIVESÂ
 ? ? ? ? ?
Â
Development of visual literacy in the areas of design, art, architecture and advertising To understand the origins of consumerism, as expressed through and through design  To understand the structures and syntax of commercial imagery and advertising critically To assess the effectiveness of various strategies of visual persuasion through an historical lens To develop a familiarity with a range of current trends in design, architecture and art, as they relate to the culture of global commerce  Â
 METHOD OF ASSESSMENT Â
ASSIGNMENT mid(prenominal)?term test Written Assignment Final test Total  VALUE 30% 40% 30% ...If you need to get a full essay, order it on our website: Ordercustompaper.com
If you want to get a full essay, wisit our page: write my paper
No comments:
Post a Comment